Teori

Teorikunskaperna är en viktig del av utbildningen och för att det inte ska glömmas bort efter en kort tid är det viktigt att man strävar efter en djupinlärning. Det är precis vad vi erbjuder er.

Vi har sju teorilektioner med lärare, det är två timmars pass med 10 minuters rast då skolan bjuder på fika. Våra teorilektioner har vi på tisdagar kl. 17.00 – 19.00. Körkortsboken från STR ska vara med på lektionerna. Det är den vi använder som undervisningsmaterial, samt att ni får titta på olika filmer från STR och Trafikverket.

För en effektiv körkortsutbildning så ska de teoretiska och de praktiska delarna följas åt.

Förutom teorilektionerna så har man tillgång till att göra dataprov via Elevcentralen där ett visst antal prov måste genomföras innan man gör teoriprovet på Trafikverket. Vill man jobba med dataprov på trafikskolan så är det under kontorets öppettider annars kan man göra dataprov via mobil, iPad och data hemifrån.

Kostnaden för Teori är 1400:-. Då ingår Anmälningsavgift, Teorilektioner, Körkortsboken och Datafrågor på Elevcentralen.