Riskettan

Riskutbildningen del 1 är den teoretiska delen av riskutbildningen där du får lära dig om riskerna med Alkohol, Droger, Trötthet och riskfyllda beteenden samt hur dessa kan försämra eller påverka din körförmåga. Denna kurs är obligatorisk sedan 1 april 2009.

Utbildningen är teoretisk och varar i 3 timmar, exklusive rast där skolan bjuder på fika. Efter genomförd kurs och ett godkännande, rapporterar vi till Transportstyrelsen.

Kursen genomförs på Nyhems Trafikskola och kostar 950:-/person som betalas innan kursen påbörjas och det blir även en legitimationskontroll vid kurstillfället.

Godkänd Risketta är giltig i 5 år.

Riskettan kan avbokas senast 2 dagar innan kursen. Ej avbokad eller för sent avbokad kurs debiteras du med halva priset av kostnaden. Avbokning kan ENDAST ske via telefon inte mail. Om något akut har hänt så godtas läkarintyg. Det är först till kvarn som gäller, anmälan är bindande. Vi förbehåller oss rätten att ställa in kursen av orsaker som t.ex. sjukdom eller om inte tillräckligt deltagarantal uppnås.